Thursday 12 May 2011

Penjelasan Sinstifik Bentuk Binaan Julang Langit 3 Dimensi (PIRAMID)

Piramid merupakan suatu model atom yang nyata memberi idea dan asas kepada kajian di dalam bidang sains fizik kuantum. Setiap atom menghasilkan getaran tenaga menurut ukuran yang tertentu dan bersifat konsisten.

Bagi sesebuah piramid yang dibina menurut ukuran-ukuran panjang dan sudutnya yang tepat seperti pada sisi keatas dan dan tapaknya, ia akan menghasilkan getaran-getaran tenaga yang menyemai getaran seperti yang terdapat pada model atom yang tersusun secara semulajadi. Getaran ini sebenarnya menghasilkan getaran yang konsisten dan boleh dimanafaatkan oleh manusia yang mengetahuinya. Kajian mendapati pancaran dan cerapan tenaga dipuncak sesebuah piramid adalah tidak terhingga ukurannya (infiniti).

Piramid adalah suatu bentuk yang menyerap tenaga dan menukar atau memecahkannya kepada beberapa gelombang gataran tenaga melalui proses-proses tekanan dan pemindahan tenaga. ketujuh-tujuh gelombang ini akan bertukar kepada getaran asal apabila digabungkan semula.

Oleh kerana itu, piramid memiliki daya tarikan dan keupayan menyerap, mengumpul, memproses dan menyimpan getaran gelombong tenaga ini, maka piramid itu sendiri adalah seumpama penjana (amplifier) dengan kata lain, tenaga piramid itu sendiri adalah suatu bentuk pemusatan tenaga didalam ruang rahsia binaan piramid.


Tubuh manusia pula apabila diukur melalui prinsip warna dan getaran, juga memiliki tujuh spektrum warna mengikut susunan yang sangat tertib dan teratur . justeru itu, terdapatnya keseimbangan daripada unsur tenaga yang dihasilkan piramid boleh digunakan untuk memperbaiki susunan tenaga bioplasmik di dalam tubuh seseorang yang bermasalah luaran dan dalaman. Ini adalah kerana sesuatu penyakit berlaku ke atas tubuh disebabkan oleh ketidakseimbangan kekuatan tenaga di dalam tubuh. Piramid adalah sesuatu ciptaan yang menepat prinsip kebendaan, kehidupan, kesimbangan, kestabilan, pengukuhan dan pengekalan.

Ia juga merupakan sebuah binaan dimensi yang realitif atau berkaitan dengan alam semesta dan ruang adalah relatif di dalamnya. Getaran tenaga elektromagnetik yang terbentuk didalamnya adalah sempurna dan lengkap dan memberi kebaikkan kepada kehidupan samada manusia, haiwan, dan tumbuhan. Ruangan ini didapati mempunyai keberadaan tetap dan berterusan untuk dimanafaatkan bagi mengekalkan tahap kesihatan seseorang yang berada didalamnya. Selain itu, ruang ini juga mempunyai tekanan dan daya berterusan untuk dimanafaatkan bagi mengekalkan tahap kesihatan seseorang yang berada didalamnya. Selain itu, ruang ini juga mempunyai tekanan dan daya graviti yang stabil pada tahap yang diperlukan oleh jisim hidup. Justera piramid juga sebenarnya boleh mempengaruhi benda-benda di sekitarnya.

Kestabilan dan kesimbangan gelombang tenaga yang mempengaruhi jasad, minda dan emosi ini mewujudkan perasaan bersemangat, ceria dan bertenaga serta membentuk suatu benteng gelombang atau radiasi hasil daripada pancaran tenaga fizikal, spritual mahupun perasaan.

Bentuk piramid juga dapat menghasilkan daya pemusatan energi melalui interaksinya dengan daya kekuatan minda seseorang. Sesuai untuk terapi pemusatan hening (meditasi) yang boleh menyembuhkan sesuatu penyakit menurut kaedah Pyracosmic. Ia juga mempunyai kuasa kosmologika dalam dan pengekalan keseimbangan sistem jagatraya terutamanya tenaga bumi sama seperti gunung-ganang yang mengekalkan kekuatan pasak bumi.

0 comments:

Post a Comment